Doorontwikkeling Dashboard Managementinformatie is een feit

Met het Dashboard Managementinformatie beschik je over een krachtige managementtool die op basis van 35 KPI's sturingsinformatie geeft op het gebied van de gemeentelijke dienstverlening. Ook kun je met het Dashboard de klantbeleving van de bezoekers aan de balie, de website of het telefonische kanaal meten. Deelnemende gemeenten van het Dashboard gaven aan dat het ontsluiten van de telefoniedata in de praktijk geautomatiseerd afgehandeld zou moeten worden. Met het ondertekenen van het contract met Synaxion, een expert op het gebied van het ontsluiten van data, is de geplande doorontwikkeling van het Dashboard nu officieel bekrachtigd. Synaxion heeft een telefonie exporttool ontwikkeld die het mogelijk maakt vanuit de gemeentelijke telefooncentrale de benodigde telefoniegegevens automatisch te ontsluiten. De gegevens worden in het juiste formaat geüpload naar het Dashboard. Je hebt er geen omkijken meer naar.

Deze exporttool is één van de drie gerealiseerde doorontwikkelingen. De nieuwe abonnementsvormen bieden nu ook een ‘Rapport op maat’ en een verkort Klant Tevredenheid Onderzoek (KTO). Met deze KTO methode is het mogelijk om binnen een korte tijd klanttevredenheidsinformatie te krijgen, inclusief een klantcijfer en een open antwoord over de klantbeleving. Uiteraard is het ook nog steeds mogelijk om te kiezen voor de meer verdiepende KTO methode.
Het ‘Rapport op maat’ wordt elk kwartaal of jaarlijks automatisch opgestuurd en geeft een totaaloverzicht van de laatste stand van zaken van de dienstverlening. De uitkomsten van de verzamelde data van 35 Kwaliteit Prestatie Indicatoren (KPI’s) en de uitkomsten van de KTO’s worden verwerkt in een overzichtelijk en complete rapportage die zo doorgestuurd kan worden naar het MT, DT, college of raad.

Meer informatie over de twee abonnementsvormen staat hier

Foto vlnr. Ronald van Stiphout (Synaxion) en Raymond van Mourik (NVVB)

Nieuwsoverzicht