Centric
Key2Burgerzaken van Centric
Dat staat als een huis!
Altijd bereikbaar zijn voor burgers, daar gaat het om bij de afdeling Burgerzaken. Bij trouwen, geboorte, overlijden en verhuizen, op veel belangrijke momenten in hun leven zoeken mensen contact met de gemeente. Natuurlijk maken gemeenten dat contact graag zo makkelijk mogelijk.
Met onze eDiensten regelen inwoners veel zaken zelf. Eenvoudig, snel en waar en wanneer het hun uitkomt. En met Key2Burgerzaken als thuisbasis hebben medewerkers altijd een eenvoudig overzicht over gemaakte afspraken, wachtrijen, zaken, de klantsituatie en het proces.
Eigentijdse dienstverlening?
… Check! Ook de komende jaren blijven wij fors investeren in nieuwe passende diensten voor u en uw burger. Zo is Key2Burgerzaken al 25 jaar up-to-date én betrouwbare dienstverlener van de lokale overheid.
Vooruitlopen…
… Op veranderende wetgeving. Key2Burgerzaken voldoet altijd aan de geldende wet- en regelgeving. En voordat we wettelijke veranderingen uitleveren, laten wij deze schouwen en toetsen door de Rijkdienst voor Identiteitsgegevens.
Gebouwd op
… Jarenlange ervaring. Key2Burgerzaken is bewezen betrouwbaar: 195 Nederlandse gemeenten beheren samen met Key2Burgerzaken de gegevens van 66% van alle Nederlandse inwoners. Met veel gemeenten werken wij al meer dan 10 jaar samen.
Werkt altijd?
… Jazeker! Onze klanten hebben geen last van productiebelemmerende, functionele verstoringen die aan Key2Burgerzaken zijn toe te schrijven. Uw burger benadert de eDiensten via uw website, maar deze staan in de cloud van Centric. Dat is veilig en scheelt beheer.
Uitwisseling van gegevens?
…Vlekkeloos! Key2Burgerzaken maakt automatisch en direct berichten aan voor binnengemeentelijk gebruik en het GBA-berichtenverkeer. De applicatie maakt gebruik van de meest recente versie van de landelijke standaarden StUF-BG en Zaak- en DMS-services.