PinkRoccade Publiekszaken

Inwoners zullen ook in de toekomst afhankelijk blijven van gemeenten als het gaat om publieke dienstverlening. Dat die afhankelijkheid een heel andere vorm krijgt staat vast. De burger komt steeds meer centraal te staan en gemeenten krijgen meer en meer een regisserende en faciliterende rol, waar de nadruk eerder meer op de operatie lag. Het gros van de dienstverlening zal digitaal worden afgehandeld; dienstverlening aan de balie is er in de toekomst veel meer voor uitzonderlijke gevallen.

iBurgerzaken; de betrouwbare basis
Bij intussen meer dan 169 gemeenten biedt PinkRoccade 31 e-diensten met gemiddeld 71 procent selfservice. In een actieve community van 70 gemeenten verbeteren en verrijken we iBurgerzaken, het basis platform. Inmiddels kunnen we ruim 100 best practices delen die hiervan bewijs leveren. www.100bestpractices.nl

Met OPENburgerzaken kijken we vooruit!
Hier werken we aan een platform met open data en open verbindingen, waarmee we publiek geld omzetten naar publieke waarde. OPENburgerzaken maakt onder andere dienstverlening op basis van levensgebeurtenissen en ketendigitalisering mogelijk. Zo geldt voor alle gemeenten: eenmalig ontwikkelen, meervoudig gebruik en jarenlang plezier!

Met iBurgerzaken en OPENburgerzaken van PinkRoccade Publiekszaken komen we tegemoet aan digitale dienstverlening, 24x7, vanaf elk gewenst apparaat en elke locatie. Onze klanten kiezen voor selfservice voor en door burgers, bedrijven en instellingen. Hoe we “Wij maken burgerzaken OPEN” concretiseren krijgt vorm in onze VVV voor Burgerzaken. Het team dat werkt aan dat Verbeteren, Verrijken en Vooruitdenken voor Burgerzaken bestaat uit 80 FTE. Zo zijn we klaar voor vandaag én morgen!