Ketenlijn Naturalisatie verandert van afdeling

In navolging van een eerder bericht dat stond in de Naturalisatieberichten van juni 2015, vraagt de IND graag de aandacht voor het volgende. De Ketenlijn Naturalisatie die gemeenten kunnen bellen als ze vragen hebben over naturalisatie, verandert binnen de IND van afdeling. Voortaan zullen de vragen niet meer worden beantwoord door de behandelaars die de verzoeken om naturalisatie afdoen, maar door de afdeling die verantwoordelijk is voor en gespecialiseerd is in het externe telefonische contact. Dit zal, als de tests goed verlopen, met ingang van 7 december 2015 gebeuren.

Voor de gemeenten verandert  er verder niets. Zij bellen nog hetzelfde nummer, ze hoeven alleen niet meer een postcode in te toetsen. Ook krijgen ze voortaan andere IND-medewerkers aan de lijn. Deze medewerkers hebben een opleiding gekregen op het gebied van naturalisatie. Uiteraard zullen vragen worden opgeschaald waar nodig.

Bron: IND

Nieuwsoverzicht