Netwerkbijeenkomst voor nieuwe leidinggevenden in het vakgebied Burgerzaken
De laatste maanden kregen we steeds vaker van leidinggevenden die nieuw zijn in het vak Burgerzaken het verzoek om meer informatie te krijgen over vakinhoudelijke thema’s en wat de toekomst in petto heeft. Tevens bereikten ons signalen van medewerkers dat er behoefte is om op hoofdlijnen leidinggevenden bij te praten over Burgerzaken als vak. Daarom gaan we een bijeenkomst van een dag organiseren waarin we deze mensen meenemen in de geschiedenis van de NVVB, het vakgebied Burgerzaken, de ontwikkelingen en de toekomst.
Het zullen antwoorden zijn op vragen als 'Welke concrete taken kunnen Burgerzakenmedewerkers verwachten? Hoe moet ik een fatsoenlijk personeelsbeleid voeren? Wat voor medewerkers heb ik nodig en hoe laat ik mijn medewerkers het beste presteren? Welke opleidingen moeten medewerkers doen? Wat doet de Publieksacademie? Hoe kan ik het beste de transformatie organiseren? Wat gaat er met de rijbewijzen en reisdocumenten gebeuren? Wat is LAA en WTI? Welke andere ontwikkelingen zijn er nog meer waar ik rekening mee moet houden?
Veel van deze vragen zullen ook op het NVVB-congres op 17 en 18 april 2019 in Noordwijkerhout
Inhoud en doel bijeenkomst
Tijdens de bijeenkomst voor 'nieuwe leidinggevenden Burgerzaken' nemen wij de deelnemers mee in het ontstaan van het vak Burgerzaken en onze vereniging. We zullen diverse onderwerpen op hoofdlijnen bespreken en de belangrijkst ontwikkelingen doornemen. Ook kijken we naar onze verwachtingen over de toekomst van het vakgebied en de gevolgen hiervan voor het dienstverleningsconcept en voor medewerkers. Er wordt uitgegaan van een krimp in het personeelsbestand door de paspoortdip maar er komen ook nieuwe taken bij. We zullen een toelichting hierop geven en uitleggen waarom het nog niet duidelijk is welke taken wanneer op ons afkomen. Het doel is dat de deelnemers aan het eind van deze dag een beeld hebben van de ontwikkelingen binnen het vak Burgerzaken en van de werkzaamheden van de medewerkers. Hierdoor worden ze als leidinggevende een betere sparringpartner voor de medewerkers en het helpt ze bij het maken van plannen.
Concept-programma
09.30-10.00 uur Inloop
10.00-10-30 uur Wat is de NVVB?
10.30-11.00 uur Identiteitsmanagement
11.00-11.30 uur Persoonsinformatiemanagement
11.30-12.00 uur Verkiezingen
12.00-13.00 uur Lunch en netwerken
13.00-13.30 uur LAA, en WTI
13.30-14.00 uur Binnengemeentelijke Samenwerking voor Adreskwaliteit (BSA)
14.00-15.00 uur De toekomst
15.30- 16.00 uur Team van de Toekomst
16.00-16.30 uur Afsluiting met een netwerkborrel
Locatie
De bijeenkomst organiseren we op ons kantoor in Zoetermeer.
Interesse?
Als je interesse hebt of je weet iemand die her in geïnteresseerd zou kunnen zijn? Laat het ons weten!