NVVB-Commissie Persoonsinformatievoorziening
Werk je bij de gemeente op het terrein van burgerzaken en ben je geïnteresseerd in de ontwikkelingen rondom de modernisering GBA, de RNI, de integratie van de GBA met de burgerlijke stand en het KING-concept Basisgemeente? Beschik je over een proactieve, innovatieve en doelgerichte werkhouding en zou je graag iets willen bijdragen aan je vakgebied? Dan ben je wellicht zeer geschikt om lid te worden van de NVVB-commissie Persoonsinformatievoorziening.
Deze commissie komt jaarlijks zes keer bij elkaar en adviseert het NVVB bestuur over genoemde onderwerpen. De commissie publiceert minstens tweemaal per jaar in Burgerzaken & Recht. Wat bieden wij?
De commissie bestaat momenteel uit 9 leden, die deskundig zijn op het terrein van de GBA en persoonsinformatievoorziening binnen de gemeente. Door hun kennis te delen, vergroten de commissieleden elk ook hun eigen deskundigheid. In de commissie heerst een informele sfeer en leden van de commissie werken vaak samen aan een onderwerp. Als lid van de commissie maak je deel uit van dit netwerk en krijg je de gelegenheid om bij de invoering van nieuwe wetgeving of bij projecten zoals de modernisering van de GBA invloed uit te oefenen op de wijze waarop de NVVB daarbij acteert. NVVB-commissies hebben ook een nadrukkelijke adviestaak bij door het bestuur van de NVVB in te nemen standpunten. Daarmee draagt je lidmaatschap van de commissie ook rechtstreeks bij aan de kwaliteit en efficiency van je eigen gemeente en de belangen van alle gemeenten.
Interesse? Stuur dan een mail naar ronaldzijlstra@nvvb.nl