Sturen op kwaliteit van dienstverlening

Gemeenten willen meer zicht krijgen op het gebruik, de efficiency en de waardering van hun dienstverlening. Momenteel ontwikkelen NVVB, VGS, KING en ICTU in gezamenlijkheid en in samenwerking met een groot aantal gemeenten twee complementaire benchmarkinstrumenten. De bedoeling van beide instrumenten is om de uitkomsten van de verschillende organisaties met elkaar spiegelen. Beide instrumenten bieden aanvullende ondersteuning in vergelijken, duiden en leren.

Het Dashboard Dienstverlening richt zich op de operationele en tactische gang van zaken binnen Burgerzaken, Publiekszaken en het Klantcontactcentrum. Vensters voor Dienstverlening richt zich meer op de strategische sturing van de organisatie en is gericht op het topmanagement. Op deze manier worden gemeenten integraal en op alle lagen van de organisatie ondersteund.

De komende maanden werken partijen een gezamenlijk voorstel uit en bespreken dat met de betrokken brancheverenigingen en de commissie Dienstverlening en Informatiebeleid van de VNG. 

U kunt zich al aanmelden voor het NVVB Dashboard Dienstverlening. Bekijk de website

Nieuwsoverzicht