Voorbeeldbrieven in het kader van afbakening binnen studentencomplexen in de BAG?
Veel gemeenten zijn momenteel reeds bezig om er voor te zorgen dat voor studentencomplexen de 'gewone' afbakeningsregels van de BAG moeten worden toegepast. Het gevolg is dat gemeenten deze studentencomplexen voor eind 2016 zullen moeten afbakenen op basis van de reguliere afbakeningsvoorschriften. Gemeenten zullen nu dus moeten beoordelen hoeveel verblijfsobjecten zich in de betrokken studentencomplexen bevinden. Om gemeenten hierbij te ondersteunen worden hierbij twee voorbeeldbrieven beschikbaar gesteld.
Brief 1:
Om de afbakening binnen de studentencomplexen in de BAG goed uit te kunnen voeren is het noodzakelijk dat gemeenten contact opnemen met de beheerders van de studentencomplexen. Delen uit deze voorbeeldbrief kunnen door gemeenten gebruikt worden om het besluit van BAG BAO te introduceren bij beheerders en als aanzet tot verdere afstemming.
Brief 2:
De bewoners van studentencomplexen kunnen via het standaardbericht 'bevestiging adreswijziging' op de hoogte gesteld worden van de infrastructurele verhuizing. De tweede brief is een leeswijzer voor de bewoners waarin duidelijk wordt gemaakt dat er sprake is van een infrastructurele verhuizing die geen gevolgen heeft voor de bewoner.
Bijlagen | Grootte |
---|---|
Infobrief studentencomplex.docx | 15.68 KB |
Begeleidend schrijven bij ambtshalve adreswijziging ivm correctie BAG bij studentencomplexen.docx | 15.54 KB |