Bericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken: Verzoek om informatie over registerdelen

Bericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken: Verzoek om informatie over registerdelen

De afdeling Informatie Ondersteunend Beslissen (IOB) van het ministerie van Buitenlandse Zaken verzoekt om informatie te verkrijgen over registerdelen en volgnummers aanwezig in de registers van de burgerlijke stand. De informatie is nodig om uittreksels en afschriften van de burgerlijke stand beter te kunnen duiden.
De afdeling IOB verzoekt gemeenten om de volgende informatie:

  1. Uit hoeveel registerdelen bestaat elk register in jouw gemeente?
  2. Welke registerdelen zijn dit en met welk specifiek karakter (letter, cijfer of spatie) worden deze aangegeven op de akten?
  3. Indien er ooit andere registerdelen gebruikt werden, graag aangeven op welke datum de huidige registerdelen in gebruik zijn genomen (deze vraag is alleen van toepassing als andere registerdelen vóór 2010 gebruikt werden);
  4. Kun je inzicht geven in het aantal akten per jaar per register over de afgelopen 5 jaar?

Je kunt de informatie sturen naar Sebastian Mulder van het ministerie van Buitenlandse Zaken via sebastian.mulder@minbuza.nl

Bron: ministerie van Buitenlandse Zaken

Nieuwsoverzicht