JCC Software
De optimale klantreis in 5 stappen – JCC Software
Tevreden klanten en blije medewerkers, dat is toch wat je als gemeente wil? Door slim en efficiënt gebruik te maken van onze totaaloplossing JCC360°, dat bestaat uit onze krachtige oplossingen JCC-Afspraken, JCC-Betalen, JCC-Klantgeleiding en JCC-Personeelsplanning, kunnen wij jouw gemeente hierin ondersteunen. Zo bereik je een gestroomlijnde dienstverlening en een maximale klanttevredenheid. Hoe?
Stap 1
Stel een inwoner van jouw gemeente heeft een nieuw paspoort nodig. Het begint dan met het maken van een online afspraak voor een bezoek aan jullie gemeentehuis. Dit kan makkelijk en snel via jullie website door gebruik te maken van het internetafsprakenportaal van ons afsprakensysteem JCC-Afspraken.
Stap 2
Nadat de inwoner een datum en tijdstip heeft gekozen en de overige benodigde gegevens heeft ingevuld, is het mogelijk om alvast het paspoort online af te rekenen door de koppeling tussen JCC-Afspraken en ons afrekensysteem JCC-Betalen. Dat is handig! De inwoner ontvangt vervolgens per e-mail een afspraak- en een betalingsbevestiging. Door vooraf af te rekenen neemt de kans op een no-show af en wordt er tijd bespaard aan de balie.
Stap 3
Door de integratie tussen JCC-Afspraken en ons personeelsplanningssyteem JCC-Personeelsplanning worden de agenda’s en de personeelsplanning volledig op elkaar afgestemd. Zo weet je zeker dat voor de gemaakte afspraak voor het paspoort de juiste medewerker klaarstaat.
Stap 4
Een dag voor de afspraak ontvangt de inwoner een herinnering van de afspraak per e-mail of SMS.
Stap 5
Op de dag van de afspraak meldt de inwoner zich aan via de receptie, de aanmeldzuil of smartphone met behulp van Naarmijnafspraak. Er wordt een seintje gestuurd naar de juiste medewerker en de inwoner wordt opgeroepen via ons klantgeleidingssysteem JCC-Klantgeleiding. Het volgnummer verschijnt op de oproepschermen in de wachtruimte en op de mobiele telefoon van de inwoner. De baliemedewerker die de inwoner heeft opgeroepen, ziet direct dat er al is betaald voor het paspoort. Het scherm van de BRP applicatie wordt geopend en de medewerker handelt de aanvraag voor het paspoort verder af.
Conclusie
De baliemedewerker is blij dat de klantreis vlekkeloos is verlopen en een tevreden inwoner verlaat het gemeentehuis!
Meer weten?
De bovenstaande klantreis is een voorbeeld. Uiteraard kan de klantreis volledig op de situatie van jouw gemeente worden afgestemd. Wil je weten wat de optimale klantreis voor jouw gemeente is? Klik dan hier voor meer informatie.