Cases gezocht voor onderzoek naar betere én goedkopere dienstverlening

Webvertorial

'Betere én goedkopere’ overheidsdienstverlening klinkt iedere professional en bestuurder als muziek in de oren! Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden constateren we dat er overheidsorganisaties zijn die dit bereiken. Door bij de ontwikkeling van dienstverlening uit te gaan van de behoeften en het gedrag van gebruikers (inwoners en ondernemers), verbetert niet alleen de dienstverlening, maar wordt deze tegelijkertijd kostenefficiënter. Denk hierbij aan minder onnodige klantcontacten en minder bezwaren of klachten. Tot op heden is er in Nederland geen breed onderzoek gedaan naar de algemene geldigheid van de relatie ‘beter én goedkoper’.

Cases gezocht!

Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) laat daarom een onderzoek doen naar bestaande cases. Bij deze cases zijn de inzichten van gebruikers benut om de dienstverlening te verbeteren met als gevolg dat deze goedkoper is geworden. GBBO is gevraagd cases te verzamelen en de analyse uit te voeren. Om het onderzoek tot een succes te maken hebben we uw hulp nodig! Hebt u of kent u een case waarbij op basis van klantonderzoek de dienstverlening is verbeterd én goedkoper is gemaakt? Laat het GBBO dan weten!

Wij zijn op zoek naar cases die voldoen aan de volgende criteria:

  • Er is klantonderzoek uitgevoerd (meerdere mag uiteraard ook).
  • Inzichten / verbetersuggesties uit het onderzoek zijn benut om de dienstverlening te verbeteren.
  • De klant is na deze verandering(en) de dienstverlening hoger gaan waarderen.
  • De verbeterde dienstverlening heeft tot meer kostenefficiëntie binnen uw organisatie geleid.

Wat levert het onderzoek mij op?

  • Het breder onderbouwen van het belang van klantonderzoek zal bestuurders van het nut overtuigen. Dit leidt ertoe dat budgetten voor klantonderzoek niet als eerste sneuvelen en tijd wordt ingeruimd voor het doen van klantonderzoek.
  • Meer inzicht in de relatie tussen betere én goedkopere dienstverlening op basis van het klantperspectief.
  • Case beschrijvingen van andere overheidsinstanties met interessante inzichten om de eigen dienstverlening beter én goedkoper te maken.
  • De kans het verhaal van uw werk / organisatie aan een groot publiek kenbaar te maken.

Hoe doe ik mee aan het onderzoek?

Bezit u mogelijk een case? Meld deze dan in één minuut aan door via de link hieronder uw gegevens achter te laten. Een onderzoeker van GBBO belt u vervolgens om de case te bespreken. Uiteraard kunt u zelf aangeven wanneer het u schikt om te worden gebeld.

Zou u zich vóór vrijdag 4 september willen aanmelden?

Ik meld een case aan!

Vragen of opmerkingen?

Neem gerust contact met ons op: 

GBBO
Pieter Pinxten
06 – 1397 91 80
p.pinxten@gbbo.nl

Nieuwsoverzicht