Dashboard Dienstverlening: nieuwe en verbeterde tools beschikbaar

Om inzicht te krijgen in de dienstverlening en deze te verbeteren is, onder andere, actuele management- en stuurinformatie van belang. De NVVB biedt daarom sinds april 2015 haar leden een nieuwe service aan die relevante en actuele gegevens oplevert rondom de eigen dienstverlening. De service bestaat minimaal uit een digitaal dashboard met 35 kritische prestatie-indicatoren (KPI’s) op basis waarvan u de kwaliteit, service en kosten van de dienstverlening binnen uw gemeente op een eenvoudige manier kunt monitoren en vergelijken met andere gemeenten. Dit concept is, vanwege de samenwerking met gemeenten, leveranciers en ontwikkelaars, uniek. Door deze samenwerking is het mogelijk om het merendeel van de 35 KPI’s direct te koppelen aan het online dashboard. De 35 indicatoren zijn in samenspraak met 70 gemeenten (van groot tot klein) opgesteld en vastgesteld. 

In eerdere berichtgeving omtrent het Dashboard Dienstverlening is al aangekondigd dat de prioriteit ligt bij het boeken van meer resultaten op het gebied van automatische gegevensinvoer. In de maanden augustus en september zijn wij samen met de leveranciers aan de slag gegaan. De leveranciers hebben de afgelopen maanden benut om de tools te ontwikkelen en te testen, zodat de gemeente op een gebruiksvriendelijke manier hiermee kan gaan werken. Wij zijn dan ook blij om te melden, dat vanaf oktober, de nieuwe of verbeterde tools beschikbaar zullen zijn voor de deelnemende gemeenten! Hiermee hebben we bereikt dat de deelnemende gemeenten bij het op orde krijgen van de managementinformatie vanaf heden nog beter ontzorgd gaan worden. 

Nog geen gebruiker van het Dashboard Dienstverlening? Meld uw gemeente hier

Nieuwsoverzicht