Uitnodiging bijeenkomst resultaten enquête kwaliteit publieke dienstverlening

"Een burger heeft behoefte aan een ambtenaar die verstand van zaken heeft. Iemand die echt luistert naar de burger. Een die zich niet verschuilt achter regeltjes om te voorkomen dat die zelf verantwoordelijkheid neemt".  – een gemeenteambtenaar in de enquête 'publieke professionals over publieke dienstverlening 2013.

UITNODIGING
Bijeenkomst resultaten enquête kwaliteit publieke dienstverlening

De Nationale ombudsman en de NVVB hebben ruim vijfhonderd reacties gekregen van publieke professionals op hun enquête over de kwaliteit van de overheidsdienstverlening.

Graag nodigen wij u van harte uit voor een gesprek met Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer en Dagmar Winkelhorst, bestuurslid van de NVVB, over de onderzoeksresultaten.
Zij zullen starten met een reflectie te geven op deze resultaten en gaan graag met u in gesprek!

Datum maandag 28 oktober 2013
Tijd van 16.00 uur tot 17.15 uur (inloop vanaf 15.45 uur)
Locatie bureau van de Nationale ombudsman, Bezuidenhoutseweg 151 Den Haag
Doel  met elkaar in gesprek treden over de kwaliteit van de overheidsdienstverlening

 Issues hierbij zijn o.a.:

  • Bent u als ambtenaar werkelijk zo oplossingsgericht, zoals uit de enquête blijkt? Hoe kijkt de ombudsman hiernaar?
  • Welke problemen verwacht u nu de overheid steeds meer inzet op contact via de computer met de overheid?
  • Stemt u uw professionaliteit voldoende af op wat burgers belangrijk vinden of laat u zich leiden door de organisatiecultuur?
  • Voelt u ook de druk van uw manager om burgers zo snel mogelijk te bedienen (max. 10 minuten)? En zo ja, wat kan daaraan gedaan worden?

Aanmelden

Wilt u hierbij aanwezig zijn? Meldt u dan aan bij  Munish Ramlal, beleidsadviseur van de Nationale ombudsman: m.ramlal@nationaleombudsman.nl

Er is beperkt plaats en de groep wordt bewust niet te groot gehouden om zo een goede discussie met elkaar mogelijk te maken. Meld u aan voor vrijdag 25 oktober aanstaande.

Graag tot ziens op maandag 28 oktober,
Alex Brenninkmeijer (de Nationale ombudsman)
Dagmar Winkelhorst (Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken)

"Weet ik het niet, dan zoek ik het op. Lukt het niet direct, dan vraag ik om het telefoonnummer en zeg ik dat ik terugbel. Indien mogelijk bel ik de burger zo spoedig mogelijk terug. Reacties die je dan ook terug krijgt: 'Gunst, dat was snel, ik ben niet gewend dat er zo snel terug gebeld wordt. Dat geeft mij, als ambtenaar, een goed gevoel, zo van "zie je, we zitten echt niet te slapen, maar zijn er voor U". - Een gemeenteambtenaar in de enquête 'publieke professionals over publieke dienstverlening 2013.

 

Nieuwsoverzicht