Innoveren in de keten voor een efficiëntere & verbeterde dienstverlening aan de inwoner
Gegeven door:PinkRoccade Publiekszaken in samenwerking met een gemeente
Ronde: 3
Burgerzaken openstellen naar haar omgeving klinkt misschien spannend, maar wat nu als de praktijk laat zien dat dit bewezen efficient werkt? Door samen te werken in de gehele keten, stel je als gemeente de inwoner centraal én verbeter je de klantreis.
Tijdens deze interactieve presentatie nemen we je samen met een gastspreker vanuit de gemeente mee in de wereld van ketenintegratie waarbij we dieper in gaan op gegevensuitwisseling in de keten en het koppelen met partijen in de keten. Diverse best practices komen aan bod die laten zien hoe je daarmee zowel blije inwoners, medewerkers én ketenpartners creëert. Denk daarbij aan:
- Geautomatiseerde berichtgeving tussen gemeenten, goed voor de kwaliteit van de BRP
- Inspelen op (Europese) wetgeving, zoals de WIGG of de ondersteuning van nieuwe identificatiemiddelen om nog meer (buitenlandse) inwoners te kunnen helpen
- Innovaties rondom het eerste inschrijvingsproces waarbij deze persoon zich onder andere vooraf online al kan identificeren, waardoor het bezoek aan de balie voor zowel ambtenaar als burger efficiënter gaat.